My luv

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 15, 2010

Gerhana Matahari 15.01.10

Lokasi: Setia Alam, Shah Alam
Waktu: 4.55pm

Entry kali ni adalah berkenaan dgn gerhana matahari yg dpt dilihat di beberapa negara tertentu tetapi dia Malaysia hanyalah Gerhana Separa sahaja melainkan yg berada di negara Afrika, China, India dan yg sehaluan dgn nya dapat mengikuti Gerhana Cincin . Kali ini negara kita hanya dpt melihat hanya 28% kawasan yg dilitupi oleh bulan.

Actually aku xbercadang sgt pn nk mencerap sbb tgk cuaca berawan tebal menyebab kan sukar utk dicerapi. Dah la dgn xde ape2 alatan penapis cahaya matahari pn aku main belasah je tp ok la not bad, cume kene byk bersabar sket tunggu awan bukak br nmpk dgn jelas.Mula2 just nk tgk je pakai sunglass pastu cm menarik plak..apa lg..aku capai la camera kesayangan aku, wpun xcanggih tp dpt jgk capture detik2 keemasan ni yg dianugerahkan oleh yang Maha Kuasa.

Sungguh besar kuasa tuhan, tiada siapa yg dpt menandingi kekuasaanNya. Sgt canggih ciptaannya mmg xdpt la sesape tetibe nk ejas bulan tutup matahari kasi sejuk sket..hehe..pape pn aku dpt kenangan yg indah bersama isteri menyaksikan fenomena ini. Semoga dipanjangkan hayat utk dpt lg melihat kejadian spt ini. Amiin!!

3 comments:

  1. tapi kene tunggu dgn penuh sbr nk tgk gerhana +nie.awan tebal sgt!mumy siap ngntuk +_+.haha

    ReplyDelete
  2. xpe la..thanxx mummy..mummy kn peneman yg setia..teman setia anda..ehehe

    ReplyDelete