My luv

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 28, 2010

My Lovely House

Actually br aku prasan yg aku xpenah cite psl umah kesayangan aku nih..so mari kita bercerita..aku stat duk umah ni on May last year which is 1 month before get married...tp actually umah ni dh dpt kunci on january..tp xduk lagi sbb jauh sket dr umah lama ke opis..sbnr nye boring kalo duk sorg sbb xkawen lg time tu..hehehe..actually aku jumpe this house dah siap bina..mase tu owner dia tgk advertise utk dijual..dia dh beli tp xpenah duduk sbb jauh dr tmpt keje dia..so dia nk jual la..lps dh 2 kali visit..aku berminat n trus decide utk beli..agak mahal la dr harga dia beli tp ikot market price la i think its ok..lagi lama harga makin naik n lagi jauh dr town centre sbb tanah makin lama semakin sikit..nk xnk beli je la sbb lps tu pn nk kawen..xkn nk menyewa je..duit gk tu..hheehe..


So lps kawen kirenye kami berdua terus menetap disini lah..lokasinya di Setia Alam. its still on dlm kawasan Shah Alam although kalo dikira dh dkt dgn Klang.very easy access to this location because ada NKVE interchange..sgt cpt utk kemana2 destinasi..kawasan pon sgt cantik sbb development by SP Setia yg penah menang anugerah No.1 Top Property Developer from The Edge Malaysia..kawasan nye sgt besar..ada shop lots byk..ada tesco..giant(on construction)..klang sentral pon dekat..ada KFC MCD n Pizza drive thru 24hrs..ada bank2 n mcm2 lagi lah..tunggu siap Setia City je maybe 2thn lg..pasni mmg rancak la..hehe..pape pn aku ada letak gamba kt bwh ni..tgk2 je lah..btw ni sblm relocate brg2 last weken..tp xpelah nnt gambaran sbnr aku post on next thread..hehe..babai..


ni ruang tamu..


ni kt luar..rumput baru mesin..sbb tu kontang je..hehe
















3 comments:

  1. ishkk zura2~
    abg nas tolong ler zura kms dapur..selerak sakan huh..hahaha

    ReplyDelete
  2. aahhhaa..part dapur tu tugas zura kot...ala mana ada selerak..kemas jer nmpk tuh..hehe

    ReplyDelete
  3. untungnye kau nas, mesti bini kau rajin masak...

    oh, u guys are expecting kan? congratulations!! roger me if baby nak hadiah :)

    ReplyDelete